9- آمار!




اگر باد و برف است و باران و میغ

وگر رعد چوگان زند، برق تیغ

همه کارداران فرمانبرند

که تخم تو در خاک می‏پرورند


(بوستان سعدی، باب هشتم، گفتار اندر گزاردن شکر نعمت‏ها)





یک نکته آماری برای تفکر بیشتر!


خیلی‏‏‏هامون تعداد جمعیتی که مثلن در فلان تجمع یا راهپیمایی عنوان می‏شه رو شنیدیم.


برای تشخیص مثلن صدهزار نفر

در خیابانی به طول هزارمتر و عرض پنجاه متر که مساحت آن پنجاه هزار مترمربع می‏شود.

اگر در هر مترمربع دو نفر بایستند.

جمعیتی که در این محدوده قرار دارند برابر با صدهزار نفر است!




نظرات 17 + ارسال نظر
مرتضی شنبه 23 بهمن 1389 ساعت 10:13 http://hoqooqi.blogsky.com

موفق باشین

Ginjer شنبه 23 بهمن 1389 ساعت 14:43

خوب اینا آدمای تو کوچه پس کوچه و آدمایی که میان و میرنم حساب میکنم.

نکته: هیچ توجه کردی مثلا برای تخمین زدن یه تجمع تو یه میدون-
اگه اون جمعیت ثابت باشن، میشه تخمینی نزدیک واقعیت زد.
ولی اگه این جمعیت از یه طرف بیان، از یه طرف دیگه برن- یعنی ثابت نباشن! اون موقع تخمین زدن سخته!!

خب از اول تا آخر اون خیابون رو حساب میکنن

اگر توی میدون در حال گردش باشن هر جور دلشون بخواد حساب میکنن

Ginjer شنبه 23 بهمن 1389 ساعت 14:55

میکنن*

عارفه یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 05:30

نخیر دقت نکردی می شن ۲۰۰ هزار نفر چون حسین و باباش می شن دوتا همه رو این جوری حساب کردن شاید!!!!
ولی خودایی خیلی آدم هم اومده بود!!!!!!!!!!!

سپیده یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 15:37


وای س ی ا س ی !

سپیده یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 15:45

من تازه فهمیدم چرا اینجا حقوقا رو دیر میدن!
.
۸ * ۲۵۰ = ۲۰۰۰
.
این نشون میده که ما الان اینجا ۲۰۰۰ نفریم

آفرین آفرین

سپیده یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 15:47

بعدشم اگه تی وی رو روشن میکردید می دید همچینم کم جمعیت نیومده بودنا!! حالا ضرب در هر چی که شدن!!
.

من خودم در صحنه بودم احتیاجی به تی وی ندارم

مگه نه عارفه؟

سپیده یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 16:00

در خیابانی که دور میدون هست. اگر شعاع داخلی میدون برابر باشه با ۴۵۶/۲۵.۳۶۱ متر ..
الف : یک خانم با دو تا بچه ( ۳ ساله و شیرخواره) + یک دختر با یک پسر!!
ب : یک پیرمرد ۷۰ ساله با دختر ۲۸ ساله + ۶ نفر دانشجو + ۸نفر بی کار + ۱۶ نفر مغازه دار محل!
.
آمار چقدر میشود؟

من نمیدونم!

هر چیزی که به نفعم باشه رو میبینم

سپیده یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 16:01

به چه چیزا فکر می کنیدا !!

برید فکر نون باشید مخصوصن سنگک
...
...

به چت روم بابای حسین خوش اومدید
میگم یه کافی شاپ راه بندازم!

Ginjer دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 16:54

تیک تاک ساعت فریاد مرگ ثانیه هاست، اما دوستی ها هیچ وقت نمیمیرند….. ولنتاین مبارک

Ginjer سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 18:43

هیشکی نیست! انگار دیروز همه رو دستگیر کردن!!
...... اعدام باید گردد؟؟!!

کنار گود نشستی میگی لنگش کن!

razi سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 21:16 http://www.absardkon.mihanblog.com

هیه هاااااا ای که گفتی یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نه آبی نه قرمز فقط زرد طلایی

یه کمی هم سبز قاتیش کن

عارفه چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 20:48

نمی گویم . . . من بد . . . تو بد . . . کسی بد . . . هیچ کس بد نیست .. .. .
تنها ...می گویم کمی بهتر از این باشیم که هستیم . . . . کاش می شد

من فکر میکنم امروز از دیروز بهتر بودم :)

عارفه چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 20:50

قابل توجه دوستان !
منو بابای حسین رفتیم تک خوری !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بد جور سر همتون کلاه رفت
هاااااااااااااا هااااااااااااااااااا
اینقد عالیییییییییییی بود!!!!!!!!!!!!!
مگه نه؟ دایی جون!

تک خوری چه خوبه ها!

ایندفه بیایید همه با هم بریم
همه مهمون من :)
(پ.ن. ولی هر کسی دنگ خودش رو باید حساب کنه)

Ginjer چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 22:39



همین دیگه! شما خودتون تکخوری هاتون رو میکنید، به ما که میرسید...........! هی! باشه!

خب دوشنبه بیا اینور!
ناهار با هم بریم یه وری

عارفه چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 23:39

هااااااا هاااااااااااا هاااااااااااااااا

razi پنج‌شنبه 28 بهمن 1389 ساعت 20:21 http://www.absardkon.mihanblog.com

تورو خدا منم ببرید من پایه تک خوریم وقتم هم آزاد آزاد فقط سه شنبه هام پره

جمعه شب
سالگرد ازدواج
شیرینی خوراش بدوند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد