15- فکر و مطالعه


۱) جهان هر کس به اندازه‏ی وسعت فکر اوست. (ادیسون)

از کتاب 365 جمله الهام بخش


۱) باید زیاد مطالعه کنیم تا بدانیم که هیچ نمیدانیم. (مونتسکیو)

(از کتاب 513 درس زندگی)


نظرات 22 + ارسال نظر
عارفه پنج‌شنبه 18 فروردین 1390 ساعت 19:17

جمله اول رو بیشتر دوست دارم
اینا رو که خوندم یاد یه شخصیت تو کتابای مستور افتادم : یه پیرزن که سواد قرآنی داره اما اعتقاداتش خیلی خیلی قویه و با زندگیش خیلی راحت کنار میاد ............یه اعتقاداتی که من نمی تونم داشته باشم نه به اون اندازه از صمیم قلب و گاهی اوقات بهش غبطه می خورم!!!!!

مهم همون اعتقاده هست
بقیه چیزا رو با همون اعتقاد و ایمان میشه حلش کرد!

:)


اوه!
اینجا هم یه نقد ازش هست ----> http://bestbooks.blogfa.com/post-361.aspx

عارفه پنج‌شنبه 18 فروردین 1390 ساعت 19:21

جینجر قبلا گفته بود کتاب یوسف آباد.خیابان سی و سوم رو بخونید.
منم توصیه می کنمش خیلی باحاله ..... اصل داستانش نه........
بخونیدش میفهمید چیش باحاله.

خب بیار ما هم بخونیمش

سپیده شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:08


درد من حصار برکه نیست !! درد زیستن با ماهیانی است که فکر دریا به ذهنشان خطور نکرده است .. صمد بهرنگی & سپیده
.
اینو گفتم تا وسعت جهان من و بتونید تصور کنید!!!

.
تو این جهان نمی گنجه

زیر آبی هم که بلدی بری

سپیده شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:10

من نخونده هم میدونم که نمی دونم
.
ابن یمین میگه:

آن کس که بداند و بداند که بداند
اسب شرف از گنبد گردون بجهاند

آن کس که بداند و نداند که بداند
بیدار کنیدش که بسی خفته نماند

آن کس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به منزل برساند

آن کس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند


این شعر رو بابای من خیلی میخونه

عارفه شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:13

نقد رو خوندم!
آره من با این که داستانش آبکیه موافقم!
ولی توصیفش از تهران خوبه!
درست هم هست!
همیشه از تهران چرت میگن!
تهران پر شده از یه سری آدم که زورکی اومدن اینجا و هی ازش بد میگن!
خب برید شهر خودتون اینجا یه کم خلوت تر بهتر!
من که عاشق تهرانم!
عاشق خیابوناش!
همونجوری که تو این کتابه نوشته!
از دید یه شهرساز شهروندان شهر باید به شهرشون این جوری نگاه کنن!

موافقم

حالا باید کتاب رو بخونم اول:)

عارفه شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:14

سپیده:من عاشق این شعرم
ولی اگه بخونی بیشتر می فهمی که بیشتر نمی دونی!!!!!!!

به قول بوعلی سینا

تا بدانجا رسید دانش من
که بدانم که همی نادانم

سپیده شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:15

منم توصیه میکنم حتمن بخونیدش!!! وقتی جینجر میگه باحاله حتمن هست!! [
مخصوصن اون قسمتاییش که اسم سپیده داره ![:دی:]

بخشی از قسمت های جالب کتاب یوسف آباد !!
.
برای یافتن یک زن باید توی زن دیگری گم بشوی !!

زن ها یک بخش اصطراری انتقام گیر در وجودشان دارند که در مواقع لزوم آن را به سرعت به کار می اندازند . [:ابروانداختن:]
.

بیایید هر کسی چند صفحه رو بخونه بیاد برای بقیه تعریف کنه

سپیده شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:24

عارفه جونی
چه آنلاین !

من وقتی که میخونم !!
اینایی که خوندم به نظرم کسل کننده میاد!!‌چون تازه اون موقع می فهمم که همشو میدونستم!

سپیده شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:27

دیشب فال حافظ گرفتم :

یوسف گم گشته باز آمده به کنعان .. غم مخور!

!!!!

عارفه شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:30

یوسف؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

سپیده شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:32


از یوسف خوشگل تر!

حسین؟

سپیده شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:33

جینجر الان گم شده .!!

اوه

عارفه شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:44

نه بابا
گم نشده انزلیه

عارفه اطلاعات این سپیده بیشتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سپیده شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:46

نخیرم الان قم هستش!! گفتم که باز آمده به کنعان
.
منظور ازجلمه جینجر الان گم شده
این بود:
برای یافتن یک زن باید توی زن دیگری گم بشوی

عارفه شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:52

حالا تو کی گم شده که کیو بیابه

سپیده شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:53

عارفه جونی منم این شعر و که گفتی و گفتم رو دوست دارم!!

ولی یه کم اگه قافیه ایناش عوض شه و بهترتر و امروزی تر هم میشه!
در کل با این بیشتر موافقم

آنکس که بداند و بداند که بداند
باید برود غازبه کنجی بچراند

آنکس که بداند و نداند که بداند
بهتر برود خویش به گوری بتپاند

آنکس که نداند و بداند که نداند
با پارتی و پول خر خویش براند

آنکس که نداند و نداند که نداند
بر پست ریاست ابدالدهر بماند
.

سپیده شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 10:58

نه دیگه اگه بگم که دیگه گم نیست که پیدا میشه !! [:ابروانداختن:]
.

چه خبره؟!!!!!!!!!!1

سپیده شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 11:12

هیچی بی خبر!!!!!!

عجــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــب

عارفه شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 11:55

بلهههههههههههههههه
حسین از یوسف هم خوشگل تره
وای الهی قربونش برم!!! با اون رقصیدنش

:)

عارفه شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 12:06

نه بابا می دونستم قم حالا ما باهاش دایم در تماس نیستسم ولی خب ازش خبر داریییییییییییییم!




دایی حامد حواسم هست

ای ول

عارفه شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 12:08

سپیده جون شعر خودش قشنگ تره!!!!!!
این شعر رو یکی از میزای آتلیه یونی نوشته من همیشه میرم اونجا میشینم!!!!!

زمان دانشجویی من هر روز پشت یه میز بودم تا نوشته های همه رو بخونم

عارفه شنبه 20 فروردین 1390 ساعت 13:54

یه نفر به من گفت که دنیام خیلی کوچیکه
از کجا فهمیده؟
چرا در مورد دیگران نظر میدیم و قضاوت می کنیم در حالی که خودمونم نمی شناسیم!!!!!!!!!

کی گفت!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد