6- دومین دل نوشت (احساس عجیب!)



خلوت گزیده را به تماشا چه حاجت است

چون کوی دوست هست به صحرا چه حاجت است

 

جانا به حاجتی که تو را هست با خدا

کآخر دمی بپرس که ما را چه حاجت است

 

ای پادشاه حسن خدا را بسوختیم

آخر سؤال کن که گدا را چه حاجت است

 

ارباب حاجتیم و زبان سؤال نیست

در حضرت کریم تمنا چه حاجت است

 

محتاج قصه نیست گرت قصد خون ماست

چون رخت از آن توست به یغما چه حاجت است

 

جام جهان نماست ضمیر منیر دوست

اظهار احتیاج خود آن جا چه حاجت است

 

ای مدعی برو که مرا با تو کار نیست

احباب حاضرند به اعدا چه حاجت است

 

ای عاشق گدا چو لب روح بخش یار

می‌داندت وظیفه تقاضا چه حاجت است

 

حافظ تو ختم کن که هنر خود عیان شود

با مدعی نزاع و محاکا چه حاجت است

 

محاکا: ۱- (مصدر ) حکایت کردن با یکدیگر / ۲- عین قول کسی را نقل کردن  / ۳- مشابه بودن / ۴- ( اسم ) گفتگو / ۵ - شباهت.




من یه دوست دارم به اسم مجید :)

بیشتر از ۱۰ سال هست که دوست صمیمی هستیم و از برادر هم نزدیک‌تر (برادر هم دوست به)


اون هم برای خودش دوستایی داره و ...


گاهی وقتا که می‌بینم با دوستاش بگو و بخند می‌کنه و معاشرت، احساس می‌کنم منو دوست نداره و توی دلم ازش دلخور می‌شم!

اینجور تصور کردن خودخواهی هست و از معرفت به دور


اطمینان دارم که هیچ وقت، تا وقتی دوست خوبی باشم، هر چقدر هم ازش فاصله داشته باشم باز هم رابطهی دوستیمون قطع نمیشه.

پس باید خودم رو درست کنم!

موفق باشم



نظرات 8 + ارسال نظر
عارفه دوشنبه 27 دی 1389 ساعت 10:46

دوست خوب خیلی خیلی خوبه

دقیقن

[ بدون نام ] دوشنبه 27 دی 1389 ساعت 10:47

یه دوست خوب حتی اگه ازش دور باشی می ارزه به صدتا از کسایی که دور و برتن ولی.............

ولی چی!!!!

عارفه دوشنبه 27 دی 1389 ساعت 10:47

قبلی من بودم

بعله

سپیده دوشنبه 27 دی 1389 ساعت 12:37

خوش به حال مجید!!
.

سپیده دوشنبه 27 دی 1389 ساعت 12:59

شاعر میگه :
گذر تک تک این ثانیه های سپری گشته عمرم
به قدیمی شدن دوستی ات می ارزد ..

شاعرا زیادن البته !
.
تا یار (دوست) که را خواهد و میلش به که باشد

سپی ده دوشنبه 27 دی 1389 ساعت 13:06

سلامتیه رفیقایی که از پل نامردی رد نمی شن ..
ولی تو دریای مردونگی غرق می شن صلـــــــــــــــــوات

صلوات

به پسرگلم باید بگی صلوات برات بفرسته!
خیلی قشنگ برات میگه:)

سپیده دوشنبه 27 دی 1389 ساعت 13:16

عارفه جونی!!!!!!
.
نیاز به این همه تعریف نبود .. !

حالا یکی از ما تعریف کرده

سه پی ده سه‌شنبه 28 دی 1389 ساعت 12:15

موفق باشید

۳ چی؟!

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد