3- خدا پلنگی را دوست‌تر دارد که دورتر می‌پرد!

  

حکایت ماه و پلنگ عشق
(عرفان نظر آهاری)  

 

عشق، پلنگی ست که در رگ‌هایم می‌دود. پلنگی که می‌خواهد تا خدا خیز بردارد.
من این پلنگ را قلاده نمی‌بندم و رامش نمی‌کنم. حتی اگر قفس تنم را بشکند.

خدا ماه است و این پلنگ می‌خواهد تا ماه بپرد.
حکایت پلنگ و ماه عجب ناممکن است. اما هر چه ناممکن‌تر است، زیباتر است.
پلنگ عشق به هوای گرفتن ماه است که به آسمان جست می‌زند؛
اما هزار هزار هزار فرسنگ مانده به ماه، می‌افتد.
دره‌های جهان پر از پلنگان مرده است که هرگز پنجه‌شان به آسمان نرسیده است.
خدا اما پرش پلنگ عشق را اندازه می‌گیرد، نه رسیدن‌اش را.
و پلنگان می‌دانند که خدا پلنگی را دوست‌تر دارد که دورتر می‌پرد!

 

نظرات 10 + ارسال نظر
عارفه یکشنبه 19 دی 1389 ساعت 23:36

اول

عارفه یکشنبه 19 دی 1389 ساعت 23:37

بسیار بسیار زیبا!!!!!!!!!!

چشاتون زیباست

Ginjer یکشنبه 19 دی 1389 ساعت 23:52

دوم

Ginjer یکشنبه 19 دی 1389 ساعت 23:54

خیلی خیلی خوشکل!!!!!!!!!!

قیافت خوشگله

3p10 دوشنبه 20 دی 1389 ساعت 11:24

اول!
.

چه اینجا خوبه هی شیرینی و جایزه میدن الکی الکی
.
این دورتر معنیه نزدیکتر میده قشنگ بود .. اما من نفهمیدم ارتباط پلنگ و ماه و عشق و ..!چرا انسان رو مثل پلنگ میدونه !
.
پریدن چندان سخت نیست !‌اگر بالی از عشق برای پرواز باشد این روزا پرواز سخت شده ..
.
نمیدونم تاحالاچقدر پریدم اما میدونم که خدا من رو هم دوست داره

علیک سلام

از آخر فعلن اولی :))

راستش خودم هم خیلی نفهمیدم

Ginjer دوشنبه 20 دی 1389 ساعت 15:55

«رضا کیانیان»: آدمهای معمولی همیشه خاکستری بوده اند. قبل از ما و در زمانی که آدمها در غار هم زندگی میکردند، خاکستری بودند. حیوانات هم همین طور هستند. به زندگی حیوانها نگاه کن. حیوان ابله داریم. حیوان زرنگ داریم. حیوان ملوس داریم. حیوان عاشق پیشه هم داریم. درختان هم همین طور هستند.

نتیجه!

عارفه سه‌شنبه 21 دی 1389 ساعت 00:53

جینجر: اوووووووووووووووه!!!!!!۱

سپیده سه‌شنبه 21 دی 1389 ساعت 11:13

خیلی خیلی ملوس !!!

سپیده سه‌شنبه 21 دی 1389 ساعت 11:21

آّهااا فکر کنم یه جورایی جوابمو گرفتم!
.
یعنی پلنگ عاشق پیشه است !!!!!!!!!!
به قیافش که نمیاد!!.
.
یه چیز دیگه هم میشه فهمید اینکه شما (نویسنده) معمولی نیستید !!! چون ارغوانید!

.
نتیجه = دو تا داشت که گفتم دیگه!

والا من خودم هیچ کدوم از این خصوصیات رو در خودم ندیدم

سپیده سه‌شنبه 21 دی 1389 ساعت 15:59

دوستان یه سر به این سایت بزنن !
http://www.pcparsi.com/news-2605.html
یه نکته جالب توش هست
.

نکته‌ش کجا بود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد